Rögtön megvan a válasz, hogy természetesen lesétálunk. Igen, de mi van akkor, ha ezt nem tudjuk megtenni, mert kerekes-székben ülünk, vagy éppen tolunk magunk előtt egy babakocsit?
Mi a közös az alábbi képekben? Azon túl, hogy mindegyik az Újpest-Központ aluljáró lejáratai ábrázolja?
Igen, egyiken sem lehet közlekedni kerekes-székkel, vagy babakocsival. Lassan két éve vetettem fel az ügyet, de már jóval korábbi a probléma, értelemszerűen nem csak Újpestre, hanem egész Budapestre vonatkozik, és félek, hallva a főpolgármester tegnapi nyilatkozatát, ez még egy ideig így is lesz.
Ugyanis a főpolgármester – hozva a megszokott formáját, azt nyilatkozta, hogy „minden együttérzése a mozgássérülteké, de az ő utasszámuk ezrelékben sem fejezhető ki. Ráadásul nem az ő évei alatt lett ilyen a metró és a 4-es megépítése helyett inkább ezt kellett volna felújítani. Annyit tudnak akadálymentesíteni, amennyi pénzük van.” (Forrás)
Számtalan reakcióval találkozhattunk rögtön:
Ezek mellett jól összefoglalta a választ a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének elnöke, Kovács Ágnes. Elmondta, a szövetség korábban már többször felhívta Tarlós István figyelmét arra, hogy a hármas metró akadálymentesítése nem választási lehetőség, hanem jogszabályokban rögzített kötelezettség.
Kovács Ágnes úgy véli, ebben az ügyben nem lehet sem forráshiányra, se az érintettek számára hivatkozni. Ráadásul szerinte a Tarlós által mondott adatok megalapozatlanok, mert ha csak a fogyatékosságban érintetteket vesszük figyelembe, akkor a WHO szerint minden tizedik utas érintett. (Forrás)
Hogy jobban átérezzük ezt a dolgot, vizsgáljuk meg ezt a képet:
A képen tisztán látható, mekkora távolságot kell megtennie bárkinek, aki nem tudja használni a lépcsőt, ha át akar jutni az Újpest Központon.
A leggyorsabb talán az a->b és a c -> d útvonal, de mit tud tenni az, aki 'b'-ből akar eljutni 'c' pontba? Legegyszerűbben úgy, ha elmegy az Erzsébet utcáig, átmegy az Árpád út másik oldalára, elmegy vissza a Központig, lemegy a közért parkolójáig, és vissza megint a központig.
De érdemes elgondolkozni a többi útvonalon is.
Meg azon is, hogy vajon Budapest vezetése kivel van?